pommegranate time

01 octubre 2010

pommegranate illustration vintage

El granado de la carretera que conduce hasta el arroyo está lleno de granadas, qué ricas! Desde que era pequeña y las recogia con mi abuela me gustó la forma, color, la corteza teñida de rojos y esa explosión cuando se abre... me recuerdan el amor, abrir una granada sería como abrir un corazón lleno de amor que lanza suspiros apasionados como semillas. 

Al igual que las cosas buenas de la vida lo más bello de la granada está también en el interior. Todo el mundo ama a su manera, así que hice dos versiones: una clásica y moderna.

pommegranate illustration retro


The pomegranate of the road leading to the creek are filled with the fruits mature, rich pomegranates! Since I was little and my grandmother picked me liked the shape, color, tinged with the red bark and the explosion when you open ... remind me to love, to open a pommegranate would be like opening a loving heart that sighs launches passionate as seed.

As with all the good things in life are the most beautiful of the pomegranate is also in the interior. Everyone loves their own way, so I made two versions: one classical and one modern.